jueves, 12 de mayo de 2011

ITÀLIA!






torre de Pisa
El 16 d'Abril a les 3 apròximadament, els alumnes de 4rt d'eso arribavem al nostre esperat destí: Italia.

Aquell primer dia vam rebre una guia que ens va mostrar Roma molt breument (ja que es impossible veure-la en tant poc de temps) i entre els primers dies vam veure el Coliseu, el foro romà, la plaça de Espanya (on antena 3 ens va entrevistar), la fontana Di Trevi i vam estar tot un dia veient el Vaticà.


Vaticà
Els dos últims  dies vam estar al millor destí de tots: Florència una ciutat magnifica i preciosa. Una vegada allí vam veure el pont Vecchio, el museo on està el famós David de Miguel Ànguel(museu del qual ens van tirar per mal comportament) la catedral del Duomo, el pont vell... Arribà el dia de tornada... el pij
or de tots: el dia 20 vam tornar cap a Albaida.... però abans vam disfrutar els nostres últims minuts a Itàlia en la torre de Pisa i la catedral.



Coliseu










Plaça d'Espanya
Està bastant clar que tornaría a anar-hi sense dubte i tornaria a repetir aquesta experiència... però espere que a la pròxima pugam anar més temps i pugam descansar més sovint.



Vaig fer el típic gest de tirar la moneda dins de la Fontana Di Trevi per a poder torar a Itàlia i poder tornar a veure aquelles maravilloses obres d'art i antiguitats romanes que porten durant segles a aquest destí tan espectacular.
Coliseu

Falles

Encara no havia tingut temps per postejar unes entrades que tenia ja guardades., .. però ara és el moment:

Falla Bernat i Baldoví



El passat 19 de Març, els meues amigues i jo vam vam veure la mascletà i els falles a València per això vam agafar un tren per anar a València i un per a tornar (amb el de tornada vam tindre un xicotet problema i gairebé apareguem a Murcia ...). La mascletà va ser la millor part de totes perque era molt emocionant el veure-la per primera vegada en directe (encara que una mica lluny ...). Després vam dinar al mcdonals i vam passar la vesprada pels carrers plens d'alegría i ambient festiu de València. 


martes, 22 de marzo de 2011

Traició-Scott Westerfeld

Tally Youngblood és una jove imperfecta que viu en un món ambientat en el futur on la van a sotmetre a una operació el dia del seu aniversari per canviar totalment, tant físicament com la seua manera de pensar.Tally compte els dies pel seu aniversari, imaginant el seu cara quan siga totalment perfecta després de la seva operació: ulls grans, pell suau com la d'un nadó, trets simètrics, sense cicatrius físiques ... en general, el que tots els joves de la seua edat desitgen.

Mesos abans d'aquesta esperada operació, Tally coneix Shay una xica molt prima que la van a operar el mateix dia que ella. Uns dies abans de l'aniversari de Tally, ella i la seua nova amiga discuteixen perquè Shay no vol ser perfecta i pensa fugir per viure en un grup de imperfectes amagats "El Fum" però Tally no està gens d'acord perquè la trobaria a faltar i no vol que li pase res.

Tally no li dóna importància a la discussió. Arriba el dia de la seua operació i els seus plans es torcen ... quan ja ho tenia tot preparat i anava a començar l'operació amb ella molt il.lusionada per poder viure a Nova Bellesa, anar a totes les festes i poder veure el seu amic Peris (convertit en perfecte abans que ella) apareixen per sorpresa "els especials" els quals li imposen una condició per poder ser perfecta: explicar tot el que sap del Fum i traicionar a la seua amiga Shay (ja sabien que havia fugit al Fum).

Tally decideix traicionar a la seva amiga, per a això la cap dels especials li regala un penjoll per activar quan trobe a Shay. Quan Tally torna a retrobar-se amb la seua millor amiga i coneix a David (del qual sorgeix una història d'amor), descobreix unes veritats que li faran canviar d'opinió.
Tally ha de tornar a decidir. Però la pregunta és: Què faries tu? Traicionar a una amiga per aconseguir el que més desitges o quedar-te amb les ganes d'alguna cosa tota la teua vida?.

M'ha encantat el llibre, ja que critica un tema que afecta la nostra societat actual: el desig per un cos bonic i una ment perfecta. Explica que és la bellesa, quin és el seu valor i fins on estaríem disposats a arribar per tal d'aconseguir un cos bonic. A més apareixen temes secundaris i l'autor crítica temes com el dany que li fem al nostre planeta i el que podria passar si seguim així. El que més m'ha agradat és el final, perquè acaba abans que pase alguna cosa molt important i et quedes amb una mica d'intriga.
Aquest llibre està recomanat per molts autors actualment famosos com Stephenie Meyer (autora de Crepuscle) que admet que no es cansarà de recomanar el llibre. Jo també ho recomane perquè fins que no ho llegeixes no t'adones que moltíssimes persones que actualment ens envolten són molt superficials i falses, tant, que serien capaços de traicionar la seua millor amiga pel simple fet de tornar perfecta o simplement per tenir alguna cosa que volen molt. L'hi recomane a tota la gent que vulga llegir un llibre diferent i que parli d'un món futur, també ho recomane a tota la gent que vulga llegir un bon llibre i poder treure una bona i real moralitat.

lunes, 14 de febrero de 2011

Pa negre

Ja feia bastant temps que no actualitzava el meu bloc, crec que avui es un día perfecte per a fer-ho.
Aquest any, en el XXV aniversari dels premis Goya, sí que hi va haver una gran novetat en els premis: per primera vegada va triomfar una pel.lícula parlada en català, Pa negre, d'Agustí Villaronga, que es va portar nou estatuetes, entre elles les de millor pel.lícula i director. Els xiquets de Pa negre van ser els revelats: Marina Comas i Francesc Colomer. També va ser el millor guió adaptat per Agustí Villaronga per la seua translació de la novel d'Emili Teixidor;
Pa negre, sisè llargmetratge de Villaronga, marca una fita. Crida l'atenció que abans hagin guanyat films en anglès el Goya principal que en una altra llengua oficial de l'estat diferent al castellà. "No l'havia pensat molt fins aquest matí", deia Villaronga, que veu com el seu estatus de cineasta de culte per un creador amb veu pròpia i estirada a la taquilla.
Us anime a veure-la!

Ací deixe uns videos sobre la pel•lícula: