Tally Youngblood és una jove imperfecta que viu en un món ambientat en el futur on la van a sotmetre a una operació el dia del seu aniversari per canviar totalment, tant físicament com la seua manera de pensar.Tally compte els dies pel seu aniversari, imaginant el seu cara quan siga totalment perfecta després de la seva operació: ulls grans, pell suau com la d'un nadó, trets simètrics, sense cicatrius físiques ... en general, el que tots els joves de la seua edat desitgen.
Mesos abans d'aquesta esperada operació, Tally coneix Shay una xica molt prima que la van a operar el mateix dia que ella. Uns dies abans de l'aniversari de Tally, ella i la seua nova amiga discuteixen perquè Shay no vol ser perfecta i pensa fugir per viure en un grup de imperfectes amagats "El Fum" però Tally no està gens d'acord perquè la trobaria a faltar i no vol que li pase res.
Tally no li dóna importància a la discussió. Arriba el dia de la seua operació i els seus plans es torcen ... quan ja ho tenia tot preparat i anava a començar l'operació amb ella molt il.lusionada per poder viure a Nova Bellesa, anar a totes les festes i poder veure el seu amic Peris (convertit en perfecte abans que ella) apareixen per sorpresa "els especials" els quals li imposen una condició per poder ser perfecta: explicar tot el que sap del Fum i traicionar a la seua amiga Shay (ja sabien que havia fugit al Fum).
Tally decideix traicionar a la seva amiga, per a això la cap dels especials li regala un penjoll per activar quan trobe a Shay. Quan Tally torna a retrobar-se amb la seua millor amiga i coneix a David (del qual sorgeix una història d'amor), descobreix unes veritats que li faran canviar d'opinió.
Tally ha de tornar a decidir. Però la pregunta és: Què faries tu? Traicionar a una amiga per aconseguir el que més desitges o quedar-te amb les ganes d'alguna cosa tota la teua vida?.
M'ha encantat el llibre, ja que critica un tema que afecta la nostra societat actual: el desig per un cos bonic i una ment perfecta. Explica que és la bellesa, quin és el seu valor i fins on estaríem disposats a arribar per tal d'aconseguir un cos bonic. A més apareixen temes secundaris i l'autor crítica temes com el dany que li fem al nostre planeta i el que podria passar si seguim així. El que més m'ha agradat és el final, perquè acaba abans que pase alguna cosa molt important i et quedes amb una mica d'intriga.
Aquest llibre està recomanat per molts autors actualment famosos com Stephenie Meyer (autora de Crepuscle) que admet que no es cansarà de recomanar el llibre. Jo també ho recomane perquè fins que no ho llegeixes no t'adones que moltíssimes persones que actualment ens envolten són molt superficials i falses, tant, que serien capaços de traicionar la seua millor amiga pel simple fet de tornar perfecta o simplement per tenir alguna cosa que volen molt. L'hi recomane a tota la gent que vulga llegir un llibre diferent i que parli d'un món futur, també ho recomane a tota la gent que vulga llegir un bon llibre i poder treure una bona i real moralitat.





