martes, 22 de marzo de 2011

Traició-Scott Westerfeld

Tally Youngblood és una jove imperfecta que viu en un món ambientat en el futur on la van a sotmetre a una operació el dia del seu aniversari per canviar totalment, tant físicament com la seua manera de pensar.Tally compte els dies pel seu aniversari, imaginant el seu cara quan siga totalment perfecta després de la seva operació: ulls grans, pell suau com la d'un nadó, trets simètrics, sense cicatrius físiques ... en general, el que tots els joves de la seua edat desitgen.

Mesos abans d'aquesta esperada operació, Tally coneix Shay una xica molt prima que la van a operar el mateix dia que ella. Uns dies abans de l'aniversari de Tally, ella i la seua nova amiga discuteixen perquè Shay no vol ser perfecta i pensa fugir per viure en un grup de imperfectes amagats "El Fum" però Tally no està gens d'acord perquè la trobaria a faltar i no vol que li pase res.

Tally no li dóna importància a la discussió. Arriba el dia de la seua operació i els seus plans es torcen ... quan ja ho tenia tot preparat i anava a començar l'operació amb ella molt il.lusionada per poder viure a Nova Bellesa, anar a totes les festes i poder veure el seu amic Peris (convertit en perfecte abans que ella) apareixen per sorpresa "els especials" els quals li imposen una condició per poder ser perfecta: explicar tot el que sap del Fum i traicionar a la seua amiga Shay (ja sabien que havia fugit al Fum).

Tally decideix traicionar a la seva amiga, per a això la cap dels especials li regala un penjoll per activar quan trobe a Shay. Quan Tally torna a retrobar-se amb la seua millor amiga i coneix a David (del qual sorgeix una història d'amor), descobreix unes veritats que li faran canviar d'opinió.
Tally ha de tornar a decidir. Però la pregunta és: Què faries tu? Traicionar a una amiga per aconseguir el que més desitges o quedar-te amb les ganes d'alguna cosa tota la teua vida?.

M'ha encantat el llibre, ja que critica un tema que afecta la nostra societat actual: el desig per un cos bonic i una ment perfecta. Explica que és la bellesa, quin és el seu valor i fins on estaríem disposats a arribar per tal d'aconseguir un cos bonic. A més apareixen temes secundaris i l'autor crítica temes com el dany que li fem al nostre planeta i el que podria passar si seguim així. El que més m'ha agradat és el final, perquè acaba abans que pase alguna cosa molt important i et quedes amb una mica d'intriga.
Aquest llibre està recomanat per molts autors actualment famosos com Stephenie Meyer (autora de Crepuscle) que admet que no es cansarà de recomanar el llibre. Jo també ho recomane perquè fins que no ho llegeixes no t'adones que moltíssimes persones que actualment ens envolten són molt superficials i falses, tant, que serien capaços de traicionar la seua millor amiga pel simple fet de tornar perfecta o simplement per tenir alguna cosa que volen molt. L'hi recomane a tota la gent que vulga llegir un llibre diferent i que parli d'un món futur, també ho recomane a tota la gent que vulga llegir un bon llibre i poder treure una bona i real moralitat.

lunes, 14 de febrero de 2011

Pa negre

Ja feia bastant temps que no actualitzava el meu bloc, crec que avui es un día perfecte per a fer-ho.
Aquest any, en el XXV aniversari dels premis Goya, sí que hi va haver una gran novetat en els premis: per primera vegada va triomfar una pel.lícula parlada en català, Pa negre, d'Agustí Villaronga, que es va portar nou estatuetes, entre elles les de millor pel.lícula i director. Els xiquets de Pa negre van ser els revelats: Marina Comas i Francesc Colomer. També va ser el millor guió adaptat per Agustí Villaronga per la seua translació de la novel d'Emili Teixidor;
Pa negre, sisè llargmetratge de Villaronga, marca una fita. Crida l'atenció que abans hagin guanyat films en anglès el Goya principal que en una altra llengua oficial de l'estat diferent al castellà. "No l'havia pensat molt fins aquest matí", deia Villaronga, que veu com el seu estatus de cineasta de culte per un creador amb veu pròpia i estirada a la taquilla.
Us anime a veure-la!

Ací deixe uns videos sobre la pel•lícula:

miércoles, 15 de diciembre de 2010

"Rimas y Leyendas" i "El retrat de Dorian Gray"


En aquesta entrada vaig a parlar sobre dos llibres: El retrat de Dorian Gray i Rimas y Leyendas els quals els he llegit aquest trimestre.
Bé primer nombrer el llibre "El retrat de Dorian Gray" és un llibre de l'escritor anglés Oscar Wilde que tracta el tema de la eterna juventut a pesar de que el verdader tema(el tema central) es el narcisme ja que el personatge principal sols es preocupa de si mateix, fins a l'extrem de no desitjar res més que conservar tal i com apareixia en el quadre per sempre.


"Rimas y Leyendas" és un llibre del famós Gustavo Adolfo Bécquer que conta nou llegendes, totes amb aparicions fantàstiques i totes són reals i ja existien, ja que Bécquer les va agrupar i va fer un llibre.Tan sols he llegit les llegendes i així i tot està prou bé.


Recomanaria els dos llibres a tota aquella gent a la que els agrade sobretot llegir novel·les de misteri i/o fantàstiques.

miércoles, 8 de diciembre de 2010

Carmen

Ahir no vaig poder pujar la meua entrada al blog, però avui si.
Carmen és un obra teatral representada per Bambalina. Bambalina conta l'historia d'una xica(prostituta) la qual té dos admiradors, un jove torero i un general.
L'obra té un final bastant tràgic que sols es podrà saber si acudiu a vore'l, ja que jo no desvelaré cap pista.
A mi, personalment, l'obra no em va acabar d'agradar perquè no parlaven casi i no es podia entendre molt bé, això si l'obra és molt original.


sábado, 4 de diciembre de 2010

Concert Dani Martín!

Aquesta entrada la vaig a dedicar a Dani Martín (el cantant del Canto del Loco) i el seu meravellós concert que va tindre lloc el dia 26 de novembre en la sala mirror de València.
A mi personalment, em va encantar ja que, en ma casa, Dani Martín era una persona que coneixíem tots i el canto del loco era un grup que ens agradava des de sempre. Va ser un dels millors concerts als quals vaig assistir, perquè va ser impresionant veure a tots els fans units, cantant les cançons del cantant.
Estes són algunes fotos fetes per mi:


Aquest video el vaig fer jo.. la calitat no es molt bona però s'enten prou bé..

viernes, 3 de diciembre de 2010

benvinguts al meu blog!

Hui, per fi, tinc un moment de relax per a poder fer la meua primera entrada al meu blog.

Demà pujaré la meua entrada dedicada a l'espectacle de titelles "Carmen" que vaig anar a veure'l a l'Odeon.
Espere no malgastar el temps pujant les meues entrades al blog i que el que escric ací siga d'interès per al que ho llisca.

Benvinguts!